sobota 15. februára 2014

Zvýšenie motorky Vstroma

... Vstrom má jednu nevýhodu, a to mizerná svetlá výška. Nevýhodou je zvod ktorý je vedený pod motorom, nebyť jeho tak motorka má 20cm svetlú výšku miesto pôvodných chabých 16cm.
Táto vec sa rieši asi tak 2 roky. Majitelia Vstromov, (teda aby som neurazil majiteľky, ale táto čast myslím má problém dosiahnuť na zem a nie ešte zvyšovať motocykel),, to riešili prepákovaním zadnej časti zmenou rozostupov otvorov z pôvodných 145mm na 135/130/125/120mm. Hranicou je 120mm ktorá už je veľmi na doraze, pretože reťaz je tak prehnutá že odiera vedenie reťaze.


Avšak ostáva otázka čo s predkom???

Pred 2rokmi ma kamarát oslovil s týmto problémom, chytil som ceruzku a spravil náčrt..Ten som zahodil a neriešil to ďalej.. O rok neskôr vidím na Vstrom fórach zvýšenie predku motorky.
Celý projekt rozbiehal Tyfoza. Mal uverejnené aj výkresy pre stiahnutie, tak som dal danú prednú časť vyrobiť. Problémom bola cena a obrábanie, pretože je to veľmi náročné na výrobu. Niekto to riešil poniklovaním, niekto nerezom. Ja som tam dal oceľ triedy 15násť. Má istý obsah Cr čo trošku zabráni korózií ale nie úplne. Súčiastka je dobre opracovaná, takže veľká korózia mi nehrozila.

Problém pri montáži je: len predĺženie brzdových hadíc! (6cm)

To nebol problém, pretože výmena za pancierovky bola iba otázkou času a tak som si objednal predĺžené brzdové hadice o 6cm.
Nasledovala len montáž zvýšenia. Zvolil som zadné prepákovanie s ,,kosťami" o rozchode dier 125mm a predné redukcie šli na ,,okraj" tak aby bola motorka rovnomerne zvýšená.
Celú motorku mi to zvýšilo o 5cm a tak mám svetlú výšku cez 20cm čo je primerane na účel motorky. Už nieje problém prejsť naložený Ukrajinou a inými ,,Adventure destináciami".

Čo chovanie sa motocykla?
..tak to boa otázka, ale nezmenilo sa nič, nič a n...predsa niečo. A to že motorka má 220kg po natankovaní, a po zvýšení ťažiska to je cítiť na mieste. Ja mám ešte min. 10-12kg doplnkov čo robí z motorky cca 232kg kus niečoho... Po naložení s kuframi ani nevravím..
Avšak táto daň je len minimum za tie výhody čo to ponúka...

Galéria je tu.

Sergej,

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára