Trh o univerzálnych pneumatikách sa nám mierne rozrastá. Pred rokmi, keď som toto riešil sa nedali kúpiť Mitasy E07 v 150tkovo rozmere a celkovo takýto dezén na tieto rozmery ani nebol. Jazdci začali po kroku Mitasu o rozšíreniu ponuky o potrebné rozmery kupovať tieto pneumatiky. Do toho sa nám objavil na trhu Heidenau so svojími K60tkami a následne K60Scout. Pomaly si začal prebojovávať aj cestu na ČR a SR trh. Vzhľadom na politiku Mitasu, neskorých dodávok a z počiatku nie vždy bezproblémových pneumatík, si Heidenauky získavali priazeň motorkárov, i za cenu vyššej ceny.
Ku porovnávaniu vlastností pneumatík sa venovať nebudem, pretože každá má svoje výhody a nevýhody a predovšetkým každému jazdcovi vyhovuje niečo iné. Môj názor na E07 je, že sú asi to najuniverzálnejšie a najlacnejšie pneumatiky na trhu. Pri kúpe pred 2rokmi som váhal aj nad Heidenau, avšak rozdiel 60€ ceny v prospech Mitasu vravel za všetko. Teda, niežeby som bol lakomý zaplatiť si kvalitnú pneumatiku, ale študentské časy nie sú vždy to naj. A samotná Mitas mi nepripadala nekvalitná, hlavne po prekvapivých skúsenostiach s E09 Dakar.
Prišla kúpa a montáž prvej sady pneumatík. Boli klasické, nie Dakarky a aj tak vydržali veľmi dlho. Predné som minul dve na jednu zadnú pneumatiku. Po prezutí a montáži nových brzdových platničiek som sa rozhodol ju vôbec nešetriť, a aj preto po 10tis šla preč. S ďalšou prednou pneumatikou som spravil 13tis. a ešte by vydržala. Zadná pneumatika po ojazdení mala cez 23 000km, takže viac ako na polovicu jazdy po rovníku zeme :). Pri prezúvaní mala zadná pneu ešte 2mm vzorku, čiže ešte by sa mohol 1mm zjazdiť.
Po nasadení novej sady prišiel šok!...Proste motorka zrazu je úplne iná, sama padá do zákrut, je až neuveriteľné ako som menil štýl jazdy pri ojazdenej pneumatike. Pri obúvaní novej sady som sa rozhodol pre kombináciu klasickej prednej E07 a E07 Dakar pre zadné koleso. Prebehli merania hrúbky vzorku, a pravidelne ju budem merať až nakoniec vytvorím tabuľku opotrebovania pneumatík.
Technický problém bol iba u prednej pneumatiky, po 5tis km mi začal unikať tlak. Tendencia uniku bola asi tak 7-10dní z 2,2na 0,7bar. Niekedy to bolo úplne, a niekedy klesol tlak na 1,4. Mitas túto vec riešil, spravil zvolávačku. Ja som riešil problém osadením duše do kolesa. Ale aj tak, pri ďalšej prednej pneumatike, kúpenej ako ,,náhrada za reklamačku“ čo znamenalo, že už mala byť dobrá, tento problém nastal znova. Teraz mám novú pneumatiku, čo nastane ukáže čas.
23 000km Mitas E07 |
Jazdné vlastnosti:
Jazda na asfalte bezproblémové, drží stopu, smer, náklon. Mierna hlučnosť prednej pneumatiky, jazdec ktorý nejazdil takéto pneumatiky si bude zvykať, ale jazdec ktorý ide napr. z E09 tak bude pociťovať komfort. Jazda na asfalte za mokra je taktiež bezproblémová, pneumatika nekĺže, drží stopu a dáva pocit istoty.
Jazda v teréne prekvapivo výborná, očakával som menej, ale ponúka viac. Hlavne zadná pneumatika má dostatočnú trakciu, i za mierne mokrého terénu (do blata samozrejme nie je). Trošku neistoty mi dáva predná pneu, tam hlavne bočné vedenie nie je, tak často sa stáva že koleso podklzuje pri nestabilnom podloží.
Pneumatika je určená na turistiku, hlavne diaľkovú, na nekvalitný asfalt a šotoliny. Samozrejme, na asfalte sa cíti tiež výborne, v alpách si tiež s ňou užijete.
Skúsenosti s defektom nemám, našťastie nikdy som ho nedostal. Typ Dakar má pevnejšie boky, je to vidieť už okom, hlavne pri nafúkaní na rovnaký tlak, pretože klasická E07mička sa zdala o niečo mäkšia po nafúkaní.
Na záver pridám info o štýle jazdy u predošlej sade:
-priemerná výdrž prednej pneumatiky 12 000km a zadnej 23 000km
-prednú tlakujem na 2,2bar a zadnú na 2,0 pri jazde sólo
-jazda v 95% sólo o 85kg jazdcovi
-jazda cca 6tis km o sólo jazdcovi +batožina (cca 30kg)
-jazda po cestách o priemernej turistickej rýchlosti 100-120km/h
-asi 1500km diaľnic o max. rýchlosti 140km/h
-jazda po nespevnených cestách
Všetky fotky ,,TU"!....
Sergej,
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára